Sabtu, 5 Januari 2019

Tiket Flight KL - KRABI & HAT YAI - KL

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera...

Sebelum nak cerita lebih lanjut pasal trip kembara ke Krabi ni, aku nak cerita pasal harga tiket kapal terbang Air Asia yg aku booking masa tengah promosi kira2 1 thn lepas. Aku beli tiket pergi sahaja. Tiket balik konon2 nnt beli lah sbb perancangan asal nak ke Krabi - Phuket - Hat yai - KL tapi tak jadi sbb kekangan waktu. Untuk trip ke Krabi harga promosi yg aku dpt utk 2 Org termasuk tax ape ke benda semua tu adalah :

Flight KL - KBV (2 Org) = RM 105.84

Murahkan???? Kira 1 org pnya harga hanya RM 52.92

Utk flight balik aku beli lg seminggu dr tarikh yg aku nak terbang ke Krabi. Aku beli tiket balik dari Hat Yai. Sbb trip kali ini KL - KRABI - HAT YAI - KL. Ikutkan hati aku nk blik naik bas aje ke KL tapi en.hubby tak nak, katanya penat, pukul berapa plak nak sampai KL katanya. Hmmmm....xpe lah kene juga keluar duit beli tiket flight. Utk tiket balik HAT YAI - KL aku beli time harga promosi tapi tak berapa nak promosi lah...xpe lah janji ada yg murahkan. Ni harga tiket yg aku beli.
Nampak tu rate dlm Thailand Bath kalau convert Malaysia Ringgit = RM 263.24 / 2 pax jadi rate utk 1 org = RM131.62 ok lah tu. Kalau naik bas pun lebih kurang je harganya.

Jadi harga pergi balik utk Flight
= RM 369.04 / 2 pax
= RM 184.54 / 1 org
Murah tau xsampai rm200 pun utk 1 org. Jimat pun jimat (jimat ke) 😂😂

Impian nak ke Phuket kita buat lain kali ye. Dpt pg 2 negeri dlm 1 negara pun dh ok lah. Jadi tips dr aku kalau nk dpt harga tiket flight yg murah2 rajin2 lah buka website airlines. Tak pun daftar jd ahli mereka..tak rugi pun...xkene byr pun. Bila ada promosi syarikat2 airlines ni akan email kpda anda dulu. Itu lah keistimewaan jd ahli mereka. 

Ok nnt aku cerita pasal trip aku dari KL - KRABI - HAT YAI - KL

Untuk tip persediaan sebelum berbackpacking klik link di bawah:-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lawatan ke Muzium Matawang Bank Negara

Selasa, 29 Januari 2019 Ctie dengan suami berkesempatan melawat Muzium Bank Negara Malaysia yang berada di Sasana Kijang, Kuala Lumpur. Seb...